|
Putničko-teretni brodovi Sarajevo i Šumadija na navozu 1937. |
Jadranska plovidba iz Sušaka, prateći u stopu razvoj
brodogradilišta, 1937. potpisala
je ugovor o izgradnji dvaju putničko-teretnih parobroda od 470 brt. i prijevoz 450 putnika, dugi 52 m. Tim ugovorom, povjerila je
brodogradilištu nabavu i montažu glavnog pogonskog stroja (McKie&Baxter Paisley od 1100 KS koji su im omogućavali brzinu od 14 čvorova) i kotla,
pomoćnih strojeva, te električnog uređaja, izradbu detaljnih planova, izgradnju
brodskog čeličnog; korita, unutarnjeg namještaja i ostalog pribora, do potpune
opreme i predaje na pokusnoj vožnji.
Kobilice su položene početkom
svibnja 1937., a već 06. studenog brodovi su porinuti u more što odgovara roku
isporuke i stranih poduzeća.
U Drugom svjetskom ratu "Šumadija" plovi prvo kao talijanski "Bruno Caleari" a potom kao njemački bolnički brod pod imenom "Bonn". "Sarajevo" prevozi ratne transporte kao "Baiamonti", dok ga Nijemci nisu potopili u Mesinskom tjesnacu 1943.godine da ne bi pao u ruke saveznika. Potopljeni "Baiamonti", je izvađen iz mora 1946. i sa Sicilije otegljen na popravak u splitsko brodogradilište „Vicko Krstulović“ uz povećanje kapacitet na 650 putnika.
Osnivanjem riječke Jadrolinije u siječnju 1947.godine u njen sastav ulaze i ovi brodovi pod novim imenom "Kotor" i "Sinj".
"Kotor" je 1966.godine pod promijenjenim imenom "Karlobag" razrezan u staro željezo u Brodospasovom rezalištu Sv.Kajo, a "Sinj" je 1966. godine kupila putnička agencija Atlas iz Dubrovnika i 1966.godine preuredila u brod za izletnička kružna putovanja "Antika". "Antika" je plovila do 1977. godine, a 1978. godine, nakon godinu dana čekanja na mrtvom vezu konačno je izrezana u Sv.Kaji,
"Antika" je bila i posljednji putnički brod na Jadranu koji je za pogon glavnih strojeva koristio – paru.
Pronašao: Mladen Jelić
Nema komentara:
Objavi komentar